A  A  A
Lapas karte






Kādas aktivitātes šajā ziemā izbaudi visvairāk?
 Skatīt atbildes








Sākums » Aktualitātes » Pašvaldība » No 1.janvāra mainīta braukšanas maksa Cēsu pilsētas autobusos

No 1.janvāra mainīta braukšanas maksa Cēsu pilsētas autobusos

No 2019.gada 1.janvāra Cēsu pilsētas autobusos mainīta braukšanas maksa. Turpmāk par braucienu Cēsu pilsētas teritorijā būs jāmaksā 0,60 EUR līdzšinējo 0,50 EUR vietā.

Saskaņā ar šī gada 1.jūnijā Sabiedriskā transporta padomes pieņemto lēmumu no 2019. gada 1. janvāra tiek mainīta minimālā braukšanas maksa atsevišķos reģionālajos vietējās nozīmes autobusos Pierīgas un Rīgas teritorijā, kā arī republikas nozīmes pilsētās un reģionālās attīstības centros. Pierīgas un Rīgas pasažieriem minimālā braukšanas maksa ir noteikta viens eiro. Savukārt republikas nozīmes pilsētās tā būs 70 centi un reģionālās attīstības centros – 60 centi. Braukšanas maksa pārējos vietējās nozīmes maršrutu posmos un reģionālajos starppilsētu maršrutos nemainīsies un paliks līdzšinējā.

Paredzamais minimālais braukšanas maksas pieaugums ir samērā neliels – 10 līdz 20 centi. Atbilstoši Sabiedriskā transporta padomes lēmumam minimālā maksa braucieniem reģionālās vietējās nozīmes autobusos uz/no pieturvietām Rīgā būs viens eiro līdzšinējo 80 centu vietā. Minimālā braukšanas maksa uz/no pieturvietām republikas nozīmes pilsētās Daugavpilī, Jēkabpilī, Jelgavā, Jūrmalā, Liepājā, Rēzeknē, Valmierā un Ventspilī noteikta 70 centi līdzšinējo 60 centu vietā. Attīstības centru (Aizkraukle, Alūksne, Balvi, Bauska, Cēsis, Dobele, Gulbene, Krāslava, Kuldīga, Limbaži, Līvāni, Ludza, Madona, Ogre, Preiļi, Saldus, Sigulda, Smiltene, Talsi, Tukums, Valka) pieturvietās minimālā braukšanas maksa būs 60 centi līdzšinējo 50 un 55 centu vietā.

Izmaksas, kas saistītas ar sabiedriskā transporta pakalpojumiem nemitīgi pieaug, braucēju skaits autobusos katru gadu samazinās (izņemot prognozes par 2018.gadu), savukārt maksa par braucienu reģionālās nozīmes autobusos ir saglabāta nemainīga vairākus gadus – tas ir viens no iemesliem, kāpēc valsts budžeta līdzekļi, kas atvēlēti sabiedriskajam transportam, nav pietiekami. Lai saglabātu sabiedriskā transporta biļešu maksu, maršrutu un reisu skaitu līdzšinējā apmērā, un vienlaikus būtu iespējams kompensēt pārvadātājiem zaudējumus par sabiedriskā transporta pakalpojumu sniegšanu, minimālās maksas palielināšana attiecīgajos reģionālās nozīmes maršrutos ir visoptimālākais risinājums šī brīža situācijā.

Nosakot braukšanas maksu, tiek ņemti vērā ne tikai izdevumi un iedzīvotāju pirktspēja, bet arī tas, ka sabiedriskais transports pilda sociālo funkciju un nodrošina iedzīvotāju mobilitāti. Tādēļ braukšanas maksa, tostarp minimālā braukšanas maksa, ir zemāka nekā faktiskās izmaksas, un starpību starp izmaksām un ieņēmumiem no pasažieru biļetēm dotē valsts. Kopumā pārvadātāju ieņēmumi veido vien 50 % no kopējām sabiedriskā transporta pakalpojumu izmaksām.

Publicēšanas datums: 2018. gada 27. decembris  

Pievienot komentāru

Twitter Facebook Draugiem cesis.lv Pieslēgties un komentēt ar


Printēt