Tulkot

Izmantojiet Google, lai tulkotu vietni. Mēs neuzņemamies atbildību par tulkojuma precizitāti.

Cēsu novada Sociālais dienesta pieredze Erasmus + mācībās

Cēsu novada Sociālais dienesta pieredze Erasmus + mācībās

No 2024.gada 9.septembra līdz 13.septembrim Cēsu novada Sociālā dienesta sociālā darbiniece Baiba Āboliņa, kura ikdienā strādā ar jauniešiem, piedalījās Erasmus + Somijas nacionālās aģentūras rīkotajās apmācībās “Partnership bulding activity for NEET organisations aiming for Erasmus+ small -scale partnership projects in youth sector” Helsinkos (Somijā), lai kopīgi ar citu organizāciju pārstāvjiem no dažādām Eiropas valstīm meklētu risinājumus, kā mazināt jauniešu, kas nemācās un nestrādā, skaitu savās kopienās. Apmācību galvenais mērķis bija satikt līdzīgi domājošas partnerorganizācijas, ar kurām kopā veidot un attīstīt maza mēroga starptautiskās partnerības projektus Erasmus + gaitā.

Apmācībās gūtās galvenās atziņas:

  • Jaunieši, kas nestrādā un nemācās, kas neatrod savu vietu sabiedrības izstrādātajās shēmās un sistēmās ir aktualitāte visās valstīs, neskatoties uz šo valstu labklājības un labbūtības rādītājiem.
  • Šī jauniešu mērķgrupa ir ļoti dažāda un nav iespējas radīt konkrētu sistēmu/ algoritmu, kā rīkoties, jo katrs gadījums ir tik ļoti unikāls un individuāls un izaicina jaunatnes darbinieku/ atbalsta personu meklēt jaunus, neierastus risinājumus.
  • Ir svarīgi domāt un strādāt sistēmiski nevis sistemātiski - t.i. pārredzēt sadarbības “lauku”, redzēt tā resursus un gudri sadarboties ar citiem “spēlētājiem” (jaunieša gadījumā tie varētu būt vecāki, izglītības iestādes pārstāvis, NVO pārstāvis, atbalsta persona no jauniešu centra, sporta treneris u.c.), jo, darbojoties kopīga mērķa sasniegšanai, mērķi ir vieglāk sniegt vajadzīgo atbalstu jaunietim, lai viņš sāktu sapņot un noticētu savai varēšanai.

“Pārstāvot Cēsu novada Sociālo dienestu Helsinkos, aktualizēju darbu ar jauniešiem vecumā no 14 līdz 18 gadiem, kuri dažādu iemeslu dēļ izvairās apmeklēt skolu, nevēlas iegūt izglītību. Beļģijā, Vācijā un Itālijā šī problēma arī ir ļoti aktuāla. Iemesls bieži vien ir mācīšanās grūtības, mācību satura iespējama neatbilstība konkrētā pusaudža, jaunieša vajadzībām un spējām, jaunietim nedroša emocionālā vide skolā u.c. Beļģijā un Vācijā, lai risinātu šo jautājumu, pusaudzim vai jaunietim tiek piedāvātas iespējas piedalīties alternatīvas izglītības ieguves programmās, individuāls mentora atbalsts, dažādas aktivitātes. Kopā ar minēto valstu organizāciju pārstāvjiem veicām iestrādnes kopīgam projektam Erasmus + ietvaros ar mērķi stiprināt holistisku pieeju darbā ar jauniešiem, kas neapmeklē skolu,” norāda Baiba Āboliņa.

Mācības ”Partnership bulding activity for NEET organisations aiming for Erasmus+ small -scale partnership projects in youth sector” tika finansētas ar Eiropas Komisijas programmas “Erasmus+: Jaunatne darbībā”, kuru Latvijā administrē Jaunatnes starptautisko programmu aģentūra, atbalstu. Šī publikācija atspoguļo vienīgi autora uzskatus, un Komisijai nevar uzlikt atbildību par tajā ietvertās informācijas jebkuru iespējamo izlietojumu.

Attēls, kurā ir teksts, logotips, zīmotne, simbols

Apraksts ģenerēts automātiskiAttēls, kurā ir teksts, ekrānuzņēmums, fonts, Elektriski zila

Apraksts ģenerēts automātiskiAttēls, kurā ir teksts, fonts, logotips, grafika

Apraksts ģenerēts automātiski

Datums: 2024. gada 2. oktobris