Tulkot

Izmantojiet Google, lai tulkotu vietni. Mēs neuzņemamies atbildību par tulkojuma precizitāti.

Sociālā dienesta palīdzība ārkārtējās situācijas laikā

Sociālā dienesta palīdzība ārkārtējās situācijas laikā

Cēsu novada p/a “Sociālais dienests” (turpmāk - Cēsu sociālais dienests) ārkārtējās situācijas laikā saistībā ar COVID – 19 pandēmiju klātienes pakalpojumus nodrošinās tikai neatliekamos gadījumos, krīzes situācijās vai gadījumos, ja tos nav iespējams sniegt attālināti, klientu pieņemšanu organizējot tikai pēc iepriekšēja pieraksta.

Šajā periodā aicinām iedzīvotājus iesniegumus iesniegt elektroniski, sūtot uz e-pastu: soc.ag@cesis.lv, izmantojot e-pakalpojuma vidi: https://epakalpojumi.cesis.lv/ vai https://www.latvija.lv/Epakalpojumi/EP155/ (izvēlēties iestādi “Cēsu novada pašvaldības aģentūra “Sociālais dienests””), vai atstājot iesniegumus Sociālā dienesta pastkastītēs ēkas Bērzaines ielā 18, Cēsīs, 2. vai 3. stāvā un Vaives pagasta Rīdzenes bibliotēkas pastkastītē.

Ja tomēr pakalpojumu nepieciešams saņemt klātienē, klientiem ierodoties uz pieņemšanu:

  • jāuzrāda pase vai ID karte un vakcinācijas vai pārslimošanas sertifikāts;
  • jālieto mutes un deguna aizsegs un jāievēro divu metru distance;
  • visus iesniegšanai nepieciešamos dokumentus jāsagatavo savlaicīgi (mājās).

Sociālais dienests lūdz klientus ierasties savlaicīgi, 5 minūtes pirms noteiktā pieņemšanas laika, neveidojot nepamatotas rindas pie Dienesta ārdurvīm.

Informācija par trūcīgas un maznodrošinātas mājsaimniecības statusu

Iedzīvotājiem, kuriem ir piešķirts trūcīgas vai maznodrošinātas mājsaimniecības statuss un tā termiņš beigsies 2021.gada 31.oktobrī vai vēlāk, piešķirtais statuss AUTOMĀTISKI tiks pagarināts bez klienta klātbūtnes un iesnieguma. Ja sākotnēji izsniegtā izziņa ir sabojāta vai persona to ir nozaudējusi, uz personas lūguma pamata Sociālais dienests izsniegs jaunu izziņu papīra formātā. Nepieciešamības gadījumā izziņa par trūcīgas vai maznodrošinātas mājsaimniecības statusu tiks piegādātas klientam dzīvesvietā. Neskaidrību gadījumā zvanīt uz tālruni 64127740

Informācija par atbalstu Cēsu pilsētas un Vaives pagasta krīzes skartajām ģimenēm

Valstī izsludinātās ārkārtējās situācijas laikā iedzīvotājiem ir iespēja saņemt pabalstu krīzes situācijā. Pabalstam var pieteikties Cēsu pilsētas un Vaives pagasta iedzīvotāji*, kuri ārkārtējās situācijas dēļ zaudējuši savus ienākumus un no savas gribas neatkarīgu apstākļu dēļ nespēj nodrošināt savas un aprūpē esošo nepilngadīgo bērnu pamatvajadzības.

Krīzes pabalsta apmērs:

  • 128,00 euro mēnesī, ja mājsaimniecībā dzīvo viena persona;
  • 80,00 euro mēnesī katrai personai, ja mājsaimniecībā dzīvo vairāk nekā viena persona.

Ja ģimenē ir nepilngadīgi bērni, pabalsta apmērs tiek palielināts par 50,00 euro katram bērnam.

Krīzes pabalstu piešķir uz vienu mēnesi, bet ne uz ilgāku termiņu kā vienu kalendāra mēnesi pēc ārkārtējās situācijas beigām. Pabalstu izmaksā, to ieskaitot personas norādītajā kredītiestādes kontā.

*Par atbalstu iedzīvotājiem krīzes situācijā pārējo novadu apvienībās aicinām iedzīvotājus sazināties ar sociālajiem darbiniekiem, kuru atbildībā ir iedzīvotāja deklarētās dzīvesvietas teritorija.

Informācija par pārtikas un preču sagādi Cēsu pilsētas un Vaives pagasta vientuļiem, vienatnē dzīvojošiem senioriem

Aicinām tuviniekus parūpēties par saviem senioriem un, ja pašiem nav iespējas aprūpēt savus tuviniekus attāluma vai cita iemesla dēļ, lūdzam par to informēt Cēsu sociālo dienestu, zvanot uz tālruni 64127740 vai rakstot uz e-pastu: soc.ag@cesis.lv

Aicinām arī kaimiņus un līdzcilvēkus sniegt informāciju par senioriem, kuriem nepieciešama palīdzība. Atbalstu preču piegādei sniegs Cēsu sociālais dienests un Cēsu novada brīvprātīgie, kuriem ir izsniegtas identifikācijas kartes. Pieteikt seniorus var elektroniski, rakstot uz e-pastu: soc.ag@cesis.lv vai zvanot pa tālruni 20263331.

Aicinām iedzīvotājus uzmanīties no viltus sociālajiem darbiniekiem vai brīvprātīgajiem un kontaktēties tikai ar tiem darbiniekiem, par kuru vizīti ir saņemta iepriekšējā informācija. Atgādinām, ka nepieciešamības vai neskaidrību gadījumā ar Sociālo dienestu var sazināties pa tālruni 64127740.

Informācija par psiholoģisko atbalstu krīzes situācijās

Ja krīzes situācijā nonākusi ģimene ar bērniem, savlaicīgam atbalstam, informācijai un/vai problēmsituācijas risināšanai, aicinām sazināties ar Ģimeņu atbalsta nodaļu, tālrunis 29327436; 26472516, saziņa iespējama arī ar SMS vai WhatsApp.

Ja draudzīgs atbalsts/saruna nepieciešama bērnam vai pusaudzim, aicinām sazināties ar Bērnu un jauniešu Dienas centrs “Saules taka” darbinieci Kristīni, tālrunis 25695056, saziņa iespējama arī ar SMS vai WhatsApp.

Ārkārtējās situācijas laikā Valsts bērnu tiesību aizsardzības inspekcija īpaši aicina bērnus un vecākus izmantot bērnu un pusaudžu uzticības tālruņa 116111 piedāvāto bezmaksas psiholoģisko palīdzību, kas ir pieejama visu diennakti. E-pasts: uzticibaspasts116111@bti.gov.lv, Savu ziņu ir iespēja rakstīt čatā (darbadienās no 12:00–20:00).

Papildus iedzīvotājiem ir iespēja atbalsta saņemšanai sazināties ar:

  • biedrību “Centrs Marta”, kura pakalpojumus nodrošina attālināti, tālr. 67378539, e-pasts: centrs@marta.lv;
  • krīžu un konsultāciju centru “Skalbes”, kurš telefoniski nodrošina krīzes intervenci un atbalstu, diennakts krīzes tālr. 67222922 (LMT), 27722292 (Bite);

Cēsu sociālais dienests novēl ikvienam labu veselību!

Datums: 2021. gada 25. oktobris