Tulkot

Izmantojiet Google, lai tulkotu vietni. Mēs neuzņemamies atbildību par tulkojuma precizitāti.

Asistenta pakalpojums

Dokumenti

Asistenta pakalpojums ārpus mājām tiek nodrošināts personai ar I vai II invaliditātes grupu, ja personai ir redzes, kustību vai garīga rakstura funkcionēšanas ierobežojumi, tādu darbību veikšanai ārpus mājokļa, kuras persona funkcionēšanas ierobežojumu dēļ nevar veikt patstāvīgi. Lai šo pakalpojumu saņemtu, jāvēršas Sociālajā dienestā.

Pakalpojuma pieprasīšana

Asistenta pakalpojumu var saņemt:

  • bērni no piecu līdz 18 gadu vecumam ar invaliditāti, pamatojoties uz Veselības un darbaspēju ekspertīzes ārstu valsts komisijas (VDEĀVK) atzinumu par īpašas kopšanas nepieciešamību;
  • pilngadīgas personas ar I vai II grupas invaliditāti, ja personai ir redzes, kustību vai psihiskie funkcionālie traucējumi.

Asistenta pakalpojumu ir tiesīga sniegt fiziska persona, kurai ir darba vai personiskā pieredze saskarsmē ar personu ar invaliditāti.

 

Lai saņemtu asistenta pakalpojumu, persona vai tās likumiskais pārstāvis Sociālajā dienestā iesniedz:

  • iesniegumu ar lūgumu piešķirt asistenta vai pavadoņa pakalpojumu un iespējamā asistenta vārdu, uzvārdu un tālruni.
  • likumiskā pārstāvja pārstāvības tiesības apliecinošu dokumentu (kopiju), ja asistenta pakalpojumu pieprasa personas likumiskais pārstāvis;
  • VDEĀKVK atzinumu:
    • par īpašas kopšanas nepieciešamību sakarā ar smagiem funkcionāliem traucējumiem, ja asistenta pakalpojumu pieprasa bērnam no piecu līdz 18 gadu vecumam.
    • par pavadoņa pakalpojuma nepieciešamību, ja tiek pieprasīts pavadoņa pakalpojums bērnam no piecu līdz 18 gadu vecumam.
  • Institūcijas apliecinājumu par personas dalību pasākumos, kuru apmeklējumam nepieciešams asistenta pakalpojums;
  • Darba devēja apliecinājums, ka persona ir darba ņēmējs pie attiecīgā darba devēja (ja persona strādā).
  • Saimnieciskās darbības veicēja pašapliecinājumu.
  • Izglītības iestādes apliecinājums, ka persona apgūst attiecīgu izglītības programmu konkrētajā izglītības iestādē (ja persona mācās);
  • Dienas centra vai citas rehabilitācijas pakalpojuma sniedzēja apliecinājumu (ja persona apmeklē attiecīgās institūcijas).

Iesniegumu atbalsta saņemšanai var iesniegt:

  • E-adresē
  • klātienē (pieprasot pakalpojumu, jāuzrāda personu apliecinošs dokuments (pase vai ID karte);
  • elektroniski E-pakalpojumi vai sūtot uz e-pastu sd@cesunovads.lv (iesniegums jāparaksta ar drošu elektronisko parakstu , kas satur laika zīmogu);
  • pa pastu sūtot iesniegumu uz adresi Bērzaines iela 16/18, Cēsīs, Cēsu novads, LV- 4101

 

Cēsu novada Sociālais dienests

Bērzaines iela 16/18, Cēsis, Cēsu novads, LV-4101

sd@cesunovads.lv

 

Tālruņi:

Cēsu pilsēta, Liepas, Priekuļu, Mārsnēnu, Vaives un Veselavas pagasts - 64107303

 

Taurenes, Inešu, Kaives, Dzērbenes, Vecpiebalgas, Jaunpiebalgas un Zosēnu pagasti - 20234365
 

Līgatnes, Amatas, Drabešu, Skujenes, Nītaures un Zaubes pagasti – 25467098

 

Raiskuma, Straupes un Stalbes pagasti - 64134414

 

Pakalpojuma saņemšana

Sociālais dienests viena mēneša laikā pēc iesnieguma saņemšanas veic “Nepieciešamības novērtēšanu asistenta pakalpojumam ārpus mājas vides un atbalsta intensitātes noteikšana” (18.05.2021. MK Noteikumi Nr.316 1.pielikums) un  pieņem lēmumu, par ko 10 dienu laikā informē asistenta pakalpojuma pieprasītāju.

 

Sociālais dienests slēdz līgumu ar asistentu un klientu vai ar tā likumisko pārstāvi par asistenta pakalpojuma nodrošināšanu.

 

Maksa par pakalpojumu

Bezmaksas

Saistītie pakalpojumi

 

Normatīvie akti

Noteikumi par asistenta, pavadoņa un aprūpes mājās pakalpojumu personām ar invaliditāti